Směj se - a jsi všech, plač - a zůstaneš sám.

Samba maraton 2014

23. září 2014 v 14:05 | Jana |  Voda

20.9.2014 Chocerady - Pikovice, 40 km, výběh na zřícenu ve Zbořeném Kostelci 1,5 km = SAMBA MARATON
výsledky a povoďácké fotky

Tak se ro sešel s rokem a my se zase sešli v Choceradech. V pátek večer. Pavel (háčkozadák), Mirek s Lenkou (navzájem na zkoušku :), Igy s Jardou, Neplavec s Večerníčkem a spoustu dalších. A byl príma večírek, kapela hrála vesele, ohýnek hořel. Igy se snažil soupeře znemožnit výborným špíčkem, který nabízel ale nejedl. Mělo mi to být hned podezřelé. Já na soupeře zaútočila hrou na housle - ale nikdo neutekl.

Ráno nás probudilo sluníčko..

Počasí se vyvedlo, vody taky bylo celkem slušně - 85 cm, 19.7 m3/s v Nespekách. Tak vyfasovat loď, pádla, vesty, mapičku. Několikrát navštívit onu místnůstku a nadávat přitom na Igyho špek.

Igy se potutelně usmívá!!! Lenka se usmívá spokojeně - špek včera nejedla.

Jarda asi přemýšlí, jestli není orlice lepší než samba. Už asi bezpečně ví, že je!

Ale už se řadíme pod mostem. Zaujímáme s Pavlem místo u vzdálenějšího pilíře.

Celkem dobré místo, kdyby se před nás nenarvali všichni ti, co chtějí vyhrát. No už nejsme dravci. 71 lodí je docela dost, je docela randál a ani neslyším, že se odstartovalo. Ztrácíme první dvě vteřiny :-)

Pilíř nám alespoň pomohl vytvořit prostor z jedné strany a tak nejsme zmítaní a mletí mezi těly lodí. To tihle tolik štěstí neměli - nějak se to s nimi točí:

Děvče sice přitahuje, ale asi ne moc důrazně - nakonec se patrně rozhodli, že pojedou na opačnou stranu :-)

Ale my s Pavlem vyrážíme docela slušně, u jezu v Choceradech už se peleton pomalinku narovnává a tak sjíždíme bez tlačenice. Nabíráme daleko méně než loni, není třeba vylívat. První půlku jedu na zadáku, Pavel dělá motor. Závod je tady vyrovnanější než na Orlici, přeci jenom stejné lodě jsou stejné lodě. Je tady akorát jedna kanada a asi dva žraloci. Na jednom z nich jedou starší pánové (Jaroslav Sýkora, Jiří Činčera), ti, co nám zase zmizí hned na startu a dojedou jako čtvrtí ve své kategorii.

Pavla ženou kupředu blondýny, a že je jich před námi docela dost. V první půlce závodu je to výhoda, ve druhé to je slabší. Pavel je na kormidle a každá blondýna mu mění směr, nějak ho to rozptyluje.

Večerníček čeká, až Jaro dokouří ...

Ale ani já nepoužívám jen čestné sportovní prostředky - když doháníme Neplavce s Večerníčkem, podle poznamenávám, že je čas na kouřovou a na kafíčko. Jarovi děláme chutě s vědomím, že závislost na droze je silnější než touha po vítězství.

Ve Zbořeným Kostelci jsme jako 16. po 2 hodinách a 40 minutách. Drápeme se do kopce a kolem nás běhají lehkonohé blondýny a ani Pavel není schopen je doběhnout. Dofuníme zpátky k řece a měníme si místa. Ruce mám ztuhlé. Ale za chvíli je rozhýbu a snažím se frekvenčně pádlovat. Už jsme v Týnci a čeká nás pěkná šňůra jezů, které se dají za tohoto stavu vody dobře jet nebo alespoň natvrdo skočit. Celou dobu doháníme modrou sambu s blondýnou na kotrči. Pomahá nám až Lesní jez, který si najíždějí moc vlevo a tak je to důkladně zalije. Připadáme si jako vítězové, ale jen do té doby, než zahlídnu na Pěkavě sambu s mladou dvojicí. Kormidelník jede bez trička - to asi abych hned viděla jeho ramena široká přes celá záda. Je na něm vidět, že řeku zná nazpaměť a ví přesně kudy vede proudnice. Nedělá vůbec žádné chyby. V Kamenným přívoze nás před jezem trhnou a už je nedojedeme.

V cíli jsme za 5 hodin a 9 minut. Zlepšení oproti loňsku. Celkové pořadí 17., v naší kategorii 7., z celkového počtu 71 lodí. Ta sedmička je nám osudná.

Ale dost bylo závodů, jde se na buřta.

Za chvíli začne pršet. A začalo! Provazy deště padaly z černé oblohy. Patrně Melounek seslal zkoušku na Mirka s Lenkou, kteří dojížděli poslední kilometry. Na břeh vystupují zmáčení, voda srčí nejen z nich, ale i na ně. Oba se usmívají - jestli to tedy není nějaká křeč z nastalého utrpení. Ale cestou autobusem zpátky do Chorerad spolu i hezky mluví a drží se za ruce.

Díky, Jaro, za fotky. Já letos nenafotila ani jednu - ještě by mě to zdržovalo a vy byste nás předjeli :-)

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.